top of page
Keresés

Látogatás a Nishiki piacon

2023.04.17

Reggel hétkor lementünk reggelizni, hogy mihamarabb nekilássunk a városnézésnek. A reggeli kiváló volt, mindenki megtalálta, amit szeretett volna. A reggelik a hotelekben büfé jellegűek tehát rengeteg féle étel van kirakva, amikből kedvünkre válogathatunk. Akik a nyugati típusú ételeket szeretik azok is megtalálják, amit szeretnének, de széles választék volt japán ételekből is amit bátran kipróbálhatunk. Ha nem túl drága, érdemes a reggelit hozzáadni a szobafoglalásunkhoz.

Az előtérben volt egy automata, amelyből üdítőket lehetet fogyasztani korlátlanul egész nap.

Eredetleg jó ötletnek tűnt, hogy kora reggel induljunk el és megnézzük a piacot, ahol mindenféle különös és érdekes ételeket árulnak.

A Nishiki piac (Nishiki Ichiba, szó szerint "brokát piac") egy piactér Kiotó belvárosában. A történelemmel és hagyományokkal teli piacot Kyoto számos híres ételének és árujának beszerzési helyeként tartják számon.

Napjainkban a piac továbbra is a Nishikikōji utcán található, amely körülbelül 400 méter hosszan húzódik a Takakura utca és a Teramachi utca között, mint egy keskeny, macskakővel burkolt bevásárló árkád. A piacot gyakran nevezik "Kiotó konyhájának", mivel rengeteg üzlet (körülbelül 130) kínál gyümölcsöt, zöldséget, halat, száraz élelmiszereket és egyebeket.

Tehát leintettünk a hotel előtt egy taxit és megpróbáltuk elmondani, hogy hová megyünk. Nem volt egyszerű, ugyanis a sofőr nem beszélt egy szót sem angolul. De valahogy mégis csak odaértünk.

Miután megérkeztünk és ott toporogtunk, kiderült, hogy tízkor nyitnak az árusok és nem kora reggel, mint nálunk a piacok…

Érdemes a kiszemel úticélok nyitási idejét aznap vagy az előző nap leellenőrizni, hogy ne érjenek bennünket ilyen kellemetlenségek.

Nos, mi bementünk egy McDonald’s-ba az utca másik oldalán, hogy egy kicsit elüssük az időt. És ha már ott voltunk, ki is próbáltam egy matcha (zöld tea) frappe-t.

Isteni volt. Mindenkinek ajánlom, hogy ha egy kicsit szeretnének megpihenni és enni vagy inni valamit, térjenek be egy McDonald’s-ba és próbáljanak ki néhány dolgot, amit csak Japánban készítenek. Tudom, hogy a McDonald’s nem jó, de olcsó és egyszerű és van toalettjük és ingyenes wifi-jük!

Közben kitaláltam, hogy mivel a legközelebbi úticélunkhoz szintén taxival szerettünk volna eljutni, a McDonald’s wifi-fi-jét használva képernyőképet készítettem a helyszínekről az információkkal, ahova menni szerettünk volna, hogy megmutassam a taxisofőrnek, ha nem érti, hogy hová szeretnénk menni. (Működött)

Miután visszatértünk a piacra már kinyitottak az árusok. Mindenféle csodát láttunk, amit az ember fia ezelőtt még sohasem látott.

Egy jó tanács: Az életben két dolgot bánhat meg az ember, azt, ha valamit megtesz és azt, ha nem.

Néhány érdekesség. A piacon sétálva nem lehet enni. (ettől függetlenül természetesen sokan esznek) Álljunk félre és együk meg az ételt másokat nem zavarva és csak utána induljunk tovább. A másik érdekesség, hogy nincs szemetes, vagy legalábbis nehézkes találni egyet. Nevezzünk ki egy szatyrot vagy műanyag zacskót és legyen az a szemetesünk, amig nem találunk egy helyet, ahol ki tudjuk dobni.

A piac nem drága és pár száz yenért mindenféle fura dolgot ehetünk. Szintén kiváló terep a fotózásra. Ne feledjük otthon a gépünket.

A Yasaka Jinja szentély

Amikor a piacot végig jártuk, elsétáltunk az utca végén lévő Yasaka szentélybe. A szentély körülbelül 15 perc sétára van a piactól tehát érdemes ezeket összekötni ugyanazon a napon.

Látogassuk meg aznap még a Gion gésa negyedet is, mert az is 15 perc sétára van. Így három látványosságot kipipálhatunk egy nap és ugyanabban a zónában vannak séta távolságban.

A szentélyt már meglátogattam 2016-ban, de szerintem érdemes minden alkalommal visszatérni ezekre a szép helyekre.

A Yasaka jinja másképpen Gionsa vagy Gion Tenjin, ősi japán sintó szentély, hatalmas, 17. századi gránit tori kapuval Kiotó keleti oldalán, a Gion negyedben. Védőszentje Susanoo-no-Mikoto, a tenger és a vihar istene. A szentély már a 10. században frekventált hely volt, megbékíti a bosszúszomjas szellemeket, elősegíti az ember boldogulását, és elhárítja a betegségeket. Esténként fénylő papírlámpások sokaságával világítják ki, amelyek mind egy-egy kiotói bolt vagy étterem nevét viselik. Itt tartják Kiotó egyik leghíresebb ünnepét, a Gion matsuri -t is.

Nagyon szép és kellemes közeg. Csodás építészettel és rengeteg zölddel. Érdemes szépen lassan sétálni, mindent megnézni és gyönyörködni az épületekben és nézni ahogy az emberek életben tartják a régi szokásokat és imádkoznak az istenekhez.

Látogatás a Kyoto Budo Központban.

Miután megnéztük a szentélyt taxiba szálltunk és elmentünk a Butokuden épületéhez. Ez az az épület, ahol néhány nappal később bemutatót tartottunk és gyakoroltunk.

A Butokuden egyike azoknak a palotaépületeknek, amelyek a Heian-korszakban a Daidairi (a kormányépületeket is magában foglaló Nagy Császári Palota) területén álltak.

Az épület a japán harcművészetekkel foglalkozó Dai Nippon Butoku Kai (harcművészeti szervezet) főhadiszállása. Az ország más harcművészeti edzőtermeit, különösen a Meiji-korszakban alapítottakat (beleértve a tengerentúliakat is) szintén Butokuden-nek nevezik a Daidairi-ben lévő után. Mivel annak idején a harcművészetek népszerűsítésére épültek, minden ma megmaradt ilyen épületet kulturális értékként tartanak számon.

Öröm volt újra látni ezt a csodás edzőtermet, amelyben 2016-ban már volt szerencsém gyakorolni és demonstrálni tudásomat.

Körbejártuk az épületet, amely csendes volt és békés. Tudtam, hogy pár napon belül zsongani fog a csarnok a 17 ország résztvevőitől.

Majd innen átsétáltunk a 3 percre lévő Tozando boltba.

Látogatás a Kyoto Handicraft Centerbe és a Tozando boltba.

A Kiotói Kézműves Központban kiváló hagyományos kézműves termékeket, például kiotói intarziás termékeket, fametszeteket és japán babákat találhatunk, amelyeket helyi kézművesek készítettek.

A Kézműves központban megtekinthetünk egy képzőművészt is munka közben. Nagyon érdekes figyelni ahogy dolgozik. Ha van egy kis időnk mindenképpen figyeljük meg egy kicsit, nem mindennapi látvány.

Egy művész intarziát készít egy dobozon a Kiotói Kézműves Központban.

A boltban többek között nagyon szép kokeshi babákat, kimonókat, könyveket, fametszeteket, teáskannákat, kardokat és páncélokat lehet kapni.

Korábban az interneten már kinéztem két remek karddal kapcsolatos könyvet, de a postázásuk néha drágább lett volna, mint maga a könyv ezért eddig nem vettem meg őket. Most itt megtaláltam őket, de az utca másik oldalán ott volt a Tozando és kíváncsi voltam az árkülönbségre. A Tozando-ban olcsóbb volt. Pedig a Tozando shop eleve nem olcsó.

A Tozando shopban a két magazinért (vékony könyvért) és egy sageo-ért fizettem 5602 yent (14 000 huf) ami kiváló ár, tekintve, hogy nem kellett az igen borsos postaköltséget kifizetni.

Remek kardok és antikvitások voltak a Tozando-ban mint mindig. Amikor hét évvel ezelőtt itt jártam, igen nagy gondot okozott a kommunikáció, mert nem nagyon beszéltek a boltban angolul. Ez alkalommal volt ott egy ausztrál fiatalember, aki mint megtudtam négy éve dolgozik ott. Tökéletes és könnyed volt a kommunikáció.

A Tozando egy remek bolt azoknak, akik japán harcművészeteket gyakorolnak. Itt mindent meg tudnak venni, amire szükségük lehet. Kardot, ruházatot, nyilat és nyílvesszőt, könyveket, páncélt és antik fegyvereket. A bolt érdekesége, hogy a végében van egy is kerthelyiség, ahol ki lehet próbálni a megvásárlásra szánt kardokat. Máshol ilyesmire még nem láttam példát.

Megtekintettük a mellette lévő antik boltot, ami három emelet magas és átsétáltunk a kendo boltba is, ahol sok szép felszerelést lehetett vásárolni.

Ezután taxit fogtunk és hazaindultunk.

Ez egy igen mozgalmas és szép nap volt mindannyiunk számára.

Mivel sokszor mentünk taxival, mi ezt úgy oldottuk meg, hogy egyvalaki fizette a taxit egész nap és felírtuk a fuvarok árát minden alkalommal. Majd a nap végén összeadtuk és visszafizettük annak a személynek, aki fizetett egész nap. Nem érdemes azt csinálni, hogy egyszer az egyik fizet másszor a másik, mert a fuvardíjak változóak az út hosszától függően tehát esetleg valaki többet fizet, mint az előző vagy kevesebbet. Ezért jobb, ha a nap végén számolunk el.

Természetesen érdemes táskát vinni magunkkal, amiben esernyő, nedves kéztörlőkendő, innivaló és egyéb fontos dolgok vannak.